duminică, 27 iunie 2010

The Big fuckin' FOUR!!!

Eu nu stiu cum se estimeaza publicul la concertele care au loc in Romania.Organizatorii concertelor nu o sa spuna niciodata adevarul despre biletele vandute,invitatiile pe bune,alea pe naspa,taranii care sar gardul, plus aia care intra cu 50 de lei la jandarmi. Nu spun ca e valabil si in cazul asta, doamne fereste, dar astia care estimeaza ca au fost doar 30.000- 35.000 aseara la "The Big Four de Romania" nu cred ca stiu sa aprecieze prea bine. Eu zic clar ca aseara pe cand canta Metallica au fost 50.000 daca nu 60.000 de oameni. Spun asta si cred asta, ca ma fost si eu la o multime de concerte si pe "afara" si ma mai prind si eu. Eram departe de scena in zona "normal circle"si stateam chiar si acolo destul de inghesuiti. In cazuri de genul asta,deja locatia nu mai conteaza, ci conteaza doar nr.oameni/mp..
Prima chestie ce m-a impresionat placut a fost atunci cand am vazut coada la intrare. S-a intrat super-civilizat,rockerii au stat la coada care se lungise pe cateva sute de metri,fara sa se imbulzeasca si fara sa intre prin fatza. Chiar si eu am fost ispitit de cativa prieteni sa intru cu japca in rand si nu cred ca se supara cineva,dar nu am facut-o. M-am respectat pe mine,inainte de restul. Coada asta versul coada aia de cand mergi la un meci de fotbal,clar denota ceva. IQ-ul mult peste medie al rockerilor plus mult,mult bun simtz.

Anthrax a fost perfect,am avut o stare de bine,amintindu-mi de perioada liceului '89-'92 cand ne ascundeam pletele sub sacouri de teama tunsului periutza.Din Lazar au intrat si au iesit foarte, foarte multi rockeri si ma mandresc cu asta. Acum dupa aproape 20 de ani..."Indiens" a fost momentul meu culminant haha... Un playlist perfect pentru un boshorog ca mine!

Megadeth. Despre Dave Mustaine ce sa mai zic,din moment ce am fost fanul lui personal,mi-a influentat tineretea,numele trupei mi l-am scornit din sufixul numelui acestuia...dar parca omul asta nu mai imbatraneste deloc. Pana si mie mie mi-a cazut parul si ma indrept spre chelie,dar blondul asta de Mustaine e prea de tot!!! Arata ca si acum 20 de ani! Excelent ca s-a intros Ellefson iar lipsa lui Friedman e compensata perfect de Mr. Broderick,unul din chitaristii mei preferati.(Totusi echipa perfecta o face cu Jeff Loomis). Playlist-ul a fost excelent si la Megadeth! "My Darkest Hour" si "Peace Sells..." au fost la mare inaltime, am fost in extaz. Ma uitam in jurul meu si vedeam doar fetze nedumerite, cred ca oamenii erau prea tineri pentru piesele astea...haha. Desigur toata lumea a cantat cu ei " a tout le monde..." si am vazut ca Mustaine a fost foarte fericit pentru asta. Mister, felicitari pentru concert,chiar daca nu o sa citesti niciodata ce scriu eu acum...:)))

Slayer. Mult asteptatul Slaaaayyyyeeeerrrr!!! Timp de apoape o ora am fost cu adrenalina la maxim!!! Substantele chimice din organism au reactionat intr-o perfecta ecuatie chimica cand i-am vazut pe oamenii astia pe scena. Mai vazusem Slayer in 2001-2002 in Ungaria dar pot sa spun ca dupa inca aproape zece ani,macelarii astia parca sunt si mai in fortza. Eu nu stiu ce mananca Kerry King asta la cina, de arata asa! Daca as fi dinou copil la scoala, m-as duce la el sa ma infieze ca si copilul lui. Apoi cand faceam prostii in clasa,doamna diriginta sa-mi zica: "Ionescu ,sa vina tatal tau maine la sedinta cu parintii ca nu se mai poate cu tine!" "-Bine doamna diriginta v-il trimit maine pe tata. Eventual direct de pe scena,dupa concert, stiti el este Kerry King de la Slayer!" Acum pe bune, K.K. chiar are un baietel!!! Sigur se mai duce si la sedinta cu parintii!!! Cred ca diriga cand il vede pe K.K. se kk pe ea de frica...
Vazusem o filmare de anul asta cu Slayer si pareau obositi,mi-era putin teama sa nu faca figuri aseara,dar nu a fost asa. Moshii astia au fost la mare inaltime,mare,mare de tot!!! Dinoouu playlist perfect!!! A lispit doar "Dead Skin Mask",dar parca mai conteaza???

Noroc ca Metallica au cantat cu mare pauza inainte,ca altfel personal mi-ar fi fost un pic greu ca artsit sa intru dupa Slayer. Deja ma consumasem si "consumasem"pana la ora aia astfel incat Hetfield&Co. mi s-au parut cam de jucarie. Noroc cu playlistul cel putin misto, "din alea vechi", ca altfel ma piedeau ca si spectator. Asta nu inseamna ca nu au fost cool (ca tot e expresia la moda)! Chiar am observat o mare pofta de cantat,cum naiba reusesc baietii astia dupa atatea turnee,nu inteleg!!! Punctul culminant a fost insa la "bluzul" ala al lor"Nothing Else Matters". Si-au scos corporatistii "aifonurile" si brichetele si si-au luat limbile in gura cu prietenele lor,ca doar pentru asta venisera,nu? Daca nu auzeam piesa asta era un show perfect pentru mine!
Cum naiba se simte, Hetfield, mare rocker (si chiar este,toata dragostea/respectul pentru el) sa vezi ca lumea te iubeste pentru o balada ce cacao,una chiar penibila in comparatie de exemplu cu "Is This Love?" a lui Whitesnake. De aia nu o sa fac niciodata o balada...sa nu agatz pitzipoance.
"si mie imi place Metallica,dar doar o piesa. bluzul ala"

Finalizand,ca la salonul de masaj erotic, un show de mare exceptie,cum nu cred ca o sa mai vedem curand in Romania.Toti cei patru Monstrii au fost extraordinari si a fost unul din putinele momente cand m-am simtit un pic mandru ca sunt din Romania.
Bere destula, sunet bunicel, dar asta depinde si de unde stateai, prieteni multi, extaz maxim.
Singurul lucru care m-a deranjat putin au fost "efectele de fum" de care au avut parte atat trupele cat si spectatorii. Cam de cacao faza asta cu mirosul de mici si carnati pe la nasul lui Araya...nu cred sa-i fi placut prea mult...haha, sau cine stie,poate a incercat si el dupa concert din traditionalul mic romanesc!!!

Atentie! Nu este nicio legatura intre metal si mici/carnati!!!

Numai sabia mai poate schimba ceva!



5 comentarii:

Anonim spunea...

Salut Andy!
am citit ceva chestii pe blogul tau si m-am hotarat sa te abordez.
De fapt am cateva intrebari:
1.de ce crezi ca trupe ca Metallica sau Megadeth au reusit sa se faca ata de cunoscute?
2.Voi (adica Taine) cantati de ceva vreme da' nu stie nimeni nimic de voi, poate cate ceva am mai auzit da vreo piesa sa iasa cu adevarat pe piata.......nu aveti.

care e secretul?

N-o sa-ti spun inca numele meu, mai vb! id-ul meu de mess este onkatwo

Anonim spunea...

Referitor la comentariul de mai sus...poate nu inteleg eu bine unde vrei sa bati dar... compari cumva popularitatea trupei Taine cu a celorlalte doua?? mi se pare din start gresit ...Taine canta in Romania...
nu stie nimeni de Taine dintre cei care nu au o minima de cultura rock, altfel, e imposibil sa nu cunoasca ( sau macar sa recunoasca ) piese precum Psalm, Pierdut, No personality, Ce esti tu, si multe, multe altele...
In rest, eu ii salut pe baietii de la Taine si -i felicit pentru muzica pe care o fac la un nivel asa de inalt...o muzica care nu are nevoie sa iasa pe nu stiu ce piata....
chiar asa, la ce piata te referi tu??

Mihai spunea...

Salut, poti sa fredonezi o piesa Taine? sau, cu ce ramai dupa ce asculti prima oara Taine? sau, ce e nou si spectaculos la muzica lor?
Nu inteleg cum ai ajuns la "pentru muzica pe care o fac la un nivel asa de inalt"?Din ce punct de vedere spui asta?
Din punctul meu de vedere Taine canta doar pentru ei!Cred ca daca si-ar propune sa devina cu adevarat cunoscuti (cel putin la noi) ar schimba cate ceva!
Oricum, merci pentru comentariu.
p.s.sa inteleg ca am vb chiar cu Andy?

Adriana spunea...

Pot sa fredonez piesele Taine, cunosc 90% din versuri dar o fac asa doar pt. mine pt. ca este pb de voce...
In schimb, Taine, in nici un caz nu canta doar pentru ei...sau... depinde la ce te referi , daca te referi la a face compromisuri pt. a placea mai multor oameni...da, ai dreptate, canta doar pt ei...si cui ii place bine cui nu, pa! Asa sunt ei...
Ce e spectaculos? pt. mine e spectaculos faptul ca -i ascult de 13 ani si de fiecare data cu aceeasi placere, nu cred ca o sa "reusesc" sa ma plictisesc de Taine. Prima data le-am ascultat muzica inregistrata pe o caseta d'aia Raks parca se numea ha!ha!...a umblat caseta aia prin tot Buzaul - toti am fost incantati ca exista o trupa care suna asa bine...am ramas in minte dupa prima auditie cu o muzica agresiva dar si melodioasa pe alocuri, o muzica care m-a pus pe ganduri si care avea niste ruperi de ritm exact pe gustul meu...
ce inteleg prin nivel inalt?
Nu stiu daca ai fost le vreun concert de-al lor, probabil ca nu...ei, iti spun ca oricat de infect ar fi fost sunetul, nu stiu cum, dar baietii astia reuseau sa sune bine!
spectaculos, nu?
sunt putine trupe la noi care reusesc asta...
ideea ta cu puterea lor de a schimba pe aici, nu-mi displace... dar cred ca este o discutie mai lunga...
te salut!

ha! n-ai vb cu Andy, iti zic eu sigur!

Valkiriegoddess spunea...

Si uita cum se deviaza de la subiect.. doar e vorba de un articol in legatura cu THE BIG 4!!!... deci ca sa fim pe subiect... a fost intr-adevar un concert memorabil... adica nu vad cum sau ce 'spectacol' ar putea egala aceasta combinatie... Chiar ma gandeam ... ce ar mai putea urma?? Mai MARE de atat nu prevad.
Caci ma indoiesc ca domnisoarele care stateau in spatele meu nedumerite - daca in timpul prestatiei celor de la Slayer - s-au intrebat 'fata astia is slayer sau metallica, ca nu mai stiu ce e in program'
Sau domnul creol de la intrare care ne-a abordat ' frate da-mi si mie un bilet, ca vad ca e agitatie' ... iar noi pe stitul ardelenesc 'noah si...'...
Revenind .. la idee ma indoiesc ca orice alta combinatie ar strange atata lume.. (incluzand atachamentele de decor)
Iar sincer... Megadeth mi se pare ca au avut o prestatie mult mai reusita in 2005 la Arene, sau poate pozitionarea mea 'geografica' de pe betoanele Romexpo nu a fost una favorabila... In sensul ca ori Dave a imbatranit si nu il mai tin plamanii ori a avut probleme cu 'sound-ul'...
Dar ce stiu eu .. sunt doar un spectator