miercuri, 20 ianuarie 2010

Avatar de Romania

Am fost la IMAX sa vad si eu "Avatar",filmul care a facut si face in continuare mare "tam-tam". Impresionant, ce sa zic, dar nu mai mult decat a facut la vremea aia poate cel mai bun film a lui James Cameron (doar pentru mine???) - "The Abyss". Cred ca multi habar nu au cu ce eforturi,tehnici,mijloace s-a facut acest film...in fine conteaza mai putin in zilele noastre. Ceea ce e foarte tare la Avatar e 3D-ul, care practic iti ofera exact ceea ce in arta cinematografiei mai lipsea. "Adancimea imaginii"- sa zicem cu termenii nostrii, desigur ajutata de efectele super-speciale. Toate bune si frumoase,cu toate ca tehnologia asta exista de peste 20 de ani. Dar, pentru ca orice chestie care ajunge in Romania se duce dracului , nu se putea sa nu fie o faza tipic romaneasca. Filmul era el 3D dragutzul, dar subtitrarea era 2D. Plus ca fontul era mic si pozitionarea subtitrarii foarte jos. Asa ca mi-au obosit ochii incercand sa focalizez cand imaginea tridiomensionala,cand imaginea bidimensionala...Noroc ca stiu engleza deajuns cat sa-mi bag picioarele in ea de subtitrare si sa ma concentrez doar la actiune.
In rest, filmul pot sa spun ca are si ceva mesaj in afara de nebunia asta, plus niste idei interesante pe care le regasesc la James Cameron incepand cu Alien 2 ,trecand prin Terminatori, Abyss si chiar si Titanic.

Mergeti sa-l vedeti! Chiar merita.

Un comentariu:

Laura V. spunea...

si mie mi s-a parut ca merita, mai ales mesajul. Si cu subtitraile.. in cazul filmelor 3D mai bine n-ar fi